Artkolik "Metamorfoz"u Maison Tomtom'da Sanatseverlerle Buluşturdu...

Artkolik, yeni sanat sezonunu kurucusu Nazlı Keçili’nin sanat danışmanlığını üstlendiği ve genç sanatçıların üretimlerinden oluşan “Metamorfoz / Metamorphosis” adlı karma sergi ile açtı.

Serginin kürasyonu Karolin Kuyumcuyan Guichard tarafından gerçekleştirilirken, sergi tarihi dokuya sahip Maison Tomtom’da 22 Eylül - 5 Kasım 2021 tarihleri  arasında ziyaret edilebilecek. Sanatın dönüştürme biçimlerini ele alan sergide  Betül Kotil, Esk Reyn, Göktuğ Güngör, İlayda Ar,  Özge Kul, ve Sefa Çakır çalışmalarıyla birlikte yer alıyor.  Sergide yer alan çalışmalar her şeyin değiştiğinin ama hiç bir şeyin yok olmadığının, maddenin, tekniğin, düşüncenin, zamanın ve hatta sanatçının eseriyle olan ilişkisinde nasıl evirilip yol aldığının somut bir örneğini izleyiciye göstermeyi hedefliyor.

 

Eski tarihlerde Papaz’a ait ev olarak kullanılan Maison Tomtom’un sergi mekanı olarak seçilmesi izleyicinin sergi temasıyla bağlantılı olarak geçmişten bugüne geçirdiği dönüşümü keşfetmelerine olanak sağlıyor. Eserler Karolin Guichard tarafından 1850’lerde inşa edilmiş olan binanın katları boyunca yerleştiriliyor ve sergi ziyareti lobiden başlayarak katlar, merdivenler boyunca sürerek tarihi yarımada manzaralı teras katında son bulunuyor.

 

“Her şey değişir, hiçbir şey yok olmaz. Dünyada kalıcı olan hiçbir şey yoktur. Her şey ileri doğru akar, tüm varlıklar değişken doğalarıyla vücuda gelir; çağlar da tıpkı bunun gibi sürekli bir devinimle süzülür.”

Ovidius

 

Sergide yer alan sanatçılar; malzemeyi, düşünceyi ve çeşitli teknikleri sanata dönüştürme biçimleri ile izleyicinin karşısında yer alıyorlar. Esk Reyn’in yapıtında madde, sanatçının müdahalesiyle bir sanat yapıtına evriliyor; oksitlenme sürecinden sonra farklı biçimlerde kestiği metal levhaları yeniden birleştiren sanatçı, maddeleri heykele dönüştürüyor. Bu etkileşimli süreçte madde sanatçı tarafından bir sanat yapıtı haline getirilirken, yaratıcı süreç de eş zamanlı dönüşerek sanatçının düşüncelerini yeniden şekillendiriyor.  İlayda’nın seramik kürelerden birinin üstüne çizdiği kusurlu çizgi ile Betül’ün spatula ile daimi -adeta tefekkür niteliğindeki- karıştırma eylemi sonucunda ortaya çıkan kuş yuvalarının her iki sanatçının da düşünme biçimlerini değiştirdiğini görüyoruz.  Özge’nin seramik işleri ise sergide göreceğiniz değişen düşüncelerin soyut bir dışavurumu olarak izleyiciye sunuluyor. Sanatçının tekniğinde sürekli bir yenilenme var; bu yenilenmenin sonucunda ortaya çıkan dönüşüm ise sanatçının eseri üzerinden çok net olarak okunabiliyor. Sefa, keçeli kalem ile farklı teknikler denedikten sonra sanatını katlar boyu yayılan eserlerinde yeniden şekillendiriyor. Son olarak Göktuğ’un desenleri, beş duyumuzla algıladığımız kentin değişimini ortaya koyuyor.

 

Tıpkı Ovid’in sözünü ettiği gibi, Metamorfoz sergisi de her şeyin değiştiğinin ama hiçbir şeyin yok olmadığının, maddenin, tekniğin, düşüncenin, zamanın ve hatta sanatçının eseriyle olan ilişkisinde nasıl evirilip yol aldığının somut bir örneğini izleyiciye göstermeyi hedefliyor.

 

Sergide eş zamanlı olarak Artkolik’ in bir diğer alanı eğitim organizasyonu ile Maison Tomtom’a özel etkinlikler, sergi turları ve sohbetler gerçekleşecek. Etkinlik takvimi Artkolik’in web sitesi ve sosyal medya kanallarından anons ediliyor olacak.

 

Serginin kürasyonu Karolin Kuyumcuyan Guichard tarafından gerçekleştirilirken   sergi tarihi dokuya sahip Maison Tomtom’da 22 Eylül - 5 Kasım 2021 tarihleri arasında ziyaret edilebilecek. Sanatın dönüştürme biçimlerini ele alan sergide Betül Kotil   Esk Reyn   Göktuğ Güngör   İlayda Ar   Özge Kul   ve Sefa Çakır çalışmalarıyla birlikte yer alıyor. Sergide yer alan çalışmalar her şeyin değiştiğinin ama hiç bir şeyin yok olmadığının   maddenin   tekniğin   düşüncenin   zamanın ve hatta sanatçının eseriyle olan ilişkisinde nasıl evirilip yol aldığının somut bir örneğini izleyiciye göstermeyi hedefliyor. Eski tarihlerde Papaz’a ait ev olarak kullanılan Maison Tomtom’un sergi mekanı olarak seçilmesi izleyicinin sergi temasıyla bağlantılı olarak geçmişten bugüne geçirdiği dönüşümü keşfetmelerine olanak sağlıyor. Eserler Karolin Guichard tarafından 1850’lerde inşa edilmiş olan binanın katları boyunca yerleştiriliyor ve sergi ziyareti lobiden başlayarak katlar   merdivenler boyunca sürerek tarihi yarımada manzaralı teras katında son bulunuyor. “Her şey değişir   hiçbir şey yok olmaz. Dünyada kalıcı olan hiçbir şey yoktur. Her şey ileri doğru akar   tüm varlıklar değişken doğalarıyla vücuda gelir; çağlar da tıpkı bunun gibi sürekli bir devinimle süzülür.” Ovidius Sergide yer alan sanatçılar; malzemeyi   düşünceyi ve çeşitli teknikleri sanata dönüştürme biçimleri ile izleyicinin karşısında yer alıyorlar. Esk Reyn’in yapıtında madde   sanatçının müdahalesiyle bir sanat yapıtına evriliyor; oksitlenme sürecinden sonra farklı biçimlerde kestiği metal levhaları yeniden birleştiren sanatçı   maddeleri heykele dönüştürüyor. Bu etkileşimli süreçte madde sanatçı tarafından bir sanat yapıtı haline getirilirken   yaratıcı süreç de eş zamanlı dönüşerek sanatçının düşüncelerini yeniden şekillendiriyor. İlayda’nın seramik kürelerden birinin üstüne çizdiği kusurlu çizgi ile Betül’ün spatula ile daimi -adeta tefekkür niteliğindeki- karıştırma eylemi sonucunda ortaya çıkan kuş yuvalarının her iki sanatçının da düşünme biçimlerini değiştirdiğini görüyoruz. Özge’nin seramik işleri ise sergide göreceğiniz değişen düşüncelerin soyut bir dışavurumu olarak izleyiciye sunuluyor. Sanatçının tekniğinde sürekli bir yenilenme var; bu yenilenmenin sonucunda ortaya çıkan dönüşüm ise sanatçının eseri üzerinden çok net olarak okunabiliyor. Sefa   keçeli kalem ile farklı teknikler denedikten sonra sanatını katlar boyu yayılan eserlerinde yeniden şekillendiriyor. Son olarak Göktuğ’un desenleri   beş duyumuzla algıladığımız kentin değişimini ortaya koyuyor. Tıpkı Ovid’in sözünü ettiği gibi   Metamorfoz sergisi de her şeyin değiştiğinin ama hiçbir şeyin yok olmadığının   maddenin   tekniğin   düşüncenin   zamanın ve hatta sanatçının eseriyle olan ilişkisinde nasıl evirilip yol aldığının somut bir örneğini izleyiciye göstermeyi hedefliyor. Sergide eş zamanlı olarak Artkolik’ in bir diğer alanı eğitim organizasyonu ile Maison Tomtom’a özel etkinlikler   sergi turları ve sohbetler gerçekleşecek. Etkinlik takvimi Artkolik’in web sitesi ve sosyal medya kanallarından anons ediliyor olacak.   Nazlı Keçili